fredag 31 oktober 2008

Jojjan hittar sin like

Mamma och barnen tittar på "Lotta på Bråkmakargatan". Lotta är arg på sin mamma och klipper sönder sin tröja. Bröderna (speciellt Nonno) ser helt chockade ut och tittar oroligt och frågande på sin mamma. "Men så där kan man väl bara inte göra!" ser de ut att tänka. Jojjan däremot ser inte ett dugg chockad ut, snarare fascinerad...

joy(nöjt): "Hon säger "Dumma mamma!" precis som jag brukar göra."
mamma: "Men du skulle väl aldrig klippa sönder din tröja!?"
joy: "..."
joy: (filurig blick): "Men..."
joy: " ...jag hittar ju aldrig nån sax!"

Senare "flyttar" Lotta till Tant Bergs vind. Då kommer Jojjan springande och kastar sig in i mammas famn och kramar och pussar henne..

joy: "..men jag ska aldrig flytta från dig!"
joy: "Jag vill alltid bo hos dig mamma!"

Mamma drog en lättnadens suck...;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om hon säger samma sak som tonåring.Håll saxarna väl gömda.
farmor

Makena sa...

Vågar inte tänka på hur hon kan vara som tonåring öht...jag ska försöka hålla koll på saxarna så gott det går.

Anonym sa...

hahahahaha! kram madde