tisdag 1 januari 2008

Ålderskris?

jojjan: "Maaaamma!" (uppgiven bedjande röst)
jojjan: "Jag vill bli vuxen!"
mamma: "Vill du bli vuxen?"
jojjan: "Jaaaa!"
mamma: "Varför vill du det då?"
jojjan: "Jag bara VILL bli vuxen!"

Lite senare...

jojjan: "Jag vill inte VARA 2 år!"
jojjan: "Jag vill vara 3 år!"

Ännu lite senare...

jojjan: "Du får skala den åt mig."
jojjan: "Jag kan inte det."
jojjan: "Du är vuxen, du får skala"
jojjan: "Barn kan inte skala."
jojjan: "Vi kan inte det."

Nu ikväll...

jojjan: "Jag vill bli bebis igen!"
jojjan: "Jag vill vara bebis."
jojjan: "Vi ska inte ha henne!" (pekar på Bebisen)
jojjan: "Hon ska vara Jojjan."
jojjan: "Du ska amma mig då."
jojjan: "Jag ska amma den sidan...jag ska äta frukost där."

1 kommentar:

Ebba sa...

Ja, det finns både för och nackdelar med att vara liten! :) Men två behöver hon ju inte vara så länge till! ;)